عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

صالح خواجه‌دلویی از دلایل حمایت هیتوبیت از سومین رویداد ۹ ژانویه می‌گوید

رویداد ۹ ژانویه؛ بستری برای همراهی، هم‌کلامی و هم‌آفرینی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کمتر از دو هفته تا برگزاری سومین رویداد ۹ ژانویه باقی مانده و تاکنون هفت کسب‌وکار حامی برگزاری این رویداد شده‌اند. یکی از این کسب‌وکارها، هیتوبیت است. به همین منظور، به سراغ مدیرعامل این صرافی رمزارز رفتیم تا با او درباره علت حمایتشان از این رویداد و فرصت‌های نهفته در آن صحبت کنیم. در ادامه صحبت‌های او را می‌خوانید.

طبق صحبت‌های صالح خواجه‌دلویی، مدیرعامل هیتوبیت،هدف اصلی آنها برای حمایت از این رویداد، به اشتراک‌گذاری خدمات، محصولات، سرویس‌ها و خطوط کسب‌وکاری جدیدشان با دیگران بوده که در دو روز رویداد درباره آنها صحبت خواهند کرد. او در این خصوص می‌گوید: «اینکه ما بتوانیم در چنین فضایی نقشه راه پیش رویمان را با اعضای اکوسیستم به اشتراک بگذاریم، مهم است. این نقشه راه شامل مسائل فنی، منابع انسانی، کسب‌وکار و بازار می‌شود که تلاش می‌کنیم اگر کم‌وکاستی در هریک از این مسائل وجود دارد، با شبکه‌سازی در این رویداد آنها را برطرف کنیم. ما به برقراری ارتباط و تعامل با اعضای اکوسیستم علاقه زیادی داریم و این رویداد تنها رویداد بزرگ اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور است که چنین بستری را فراهم کرده است. این رویداد به‌صورت تخصصی تمام ابعاد اکوسیستم را بررسی می‌کند و ما در این رویداد با افراد باتجربه و متخصصی روبه‌رو می‌شویم که شنیدن صحبت‌هایشان غنیمت است. علاوه بر این، این رویداد فرصت خوبی است که ما بتوانیم در آن تمایزمان با دیگران را نمایان کنیم و بحث مزیت رقابتی را مطرح کنیم.»

به گفته او، توسعه اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور امری اجتناب‌ناپذیر و جدی است و دیر یا زود به رسمیت شناخته می‌شود. خواجه‌دلویی معتقد است که ماهیت بازار و نیازهایش در تمام دنیا تغییر کرده و همه کشورها در حال رفتن به سمت استفاده از مزیت‌های رمزارز و بلاکچین هستند: «در ایران از بلاکچین استفاده‌هایی شده است. برای مثال انتخابات اخیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر بستر بلاکچین بود. در نتیجه، اینطور می‌توان گفت که شاهد کاربردپذیری رمزارز و بلاکچین در ایران نیز خواهیم بود.» او در ادامه بیان می‌کند: «در سال آینده نیز شاهد چارچوب‌پذیری و قاعده‌مند شدن این حوزه خواهیم بود. علاوه بر این، شاهد حضور جدی پلتفرم‌های معاملاتی نیز خواهیم بود؛ پلتفرم‌هایی که سبد محصولات و پرتفوی متفاوتی دارند. هاوینگ نیز قیمت بیت‌کوین را تغییر می‌دهد و باعث افزایش رشد بازار و رونق گرفتن معاملات می‌شود. در همین راستا، ویژگی‌ها و خدمات جدیدی نیز در سال ۲۰۲۴ ایجاد می‌شود.»

به نظر او، همراهی، هم‌کلامی و هم‌آفرینی سه عنصری هستند که می‌توانند در رویداد ۹ ژانویه به توسعه اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور کمک کنند. او در این باره اظهار می‌کند: «این رویداد با فراهم کردن فضای شبکه‌سازی این امکان را به افراد می‌دهد تا می‌توانند درباره مسائل مختلف اکوسیستم صحبت و چاره‌اندیشی کنند. ما امیدواریم که بعد از این رویداد به یکسری راهکار برای بهبود وضعیت فعلی اکوسیستم رسیده باشیم و از مرحله گفتن و شنیدن عبور کنیم و به مرحله عمل برسیم. توسعه‌دهنده‌ها، شرکت‌های تبادل و استخراج رمزارز، تریدرها و… در این رویداد حضور دارند و باعث هم‌آفرینی می‌شوند.»

او می‌گوید که اگر در این دو روز، بتوانیم شنونده روایت‌های شکست و موفقیت افراد حقیقی و حقوقی باشیم، درباره روندهای روز این حوزه در سال ۲۰۲۴ صحبت کنیم، به مقوله امنیت بپردازیم،‌ از چالش‌های فنی و منابع انسانی بگوییم، ظرفیت‌های نهفته در پلتفرم‌های داخلی را بررسی کنیم، درباره خودتنظیم‌گری صحبت کنیم و ببینیم که چه آینده‌ای در انتظار آن است و‌ نیازهای کاربران را شناسایی کنیم این رویداد رسالت خودش را انجام داده است.

خواجه دلویی، بر این باور است که هنوز بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی اکوسیستم رمزارز و بلاکچین ناشناخته باقی مانده‌اند که باید از این رویداد برای تعامل بیشتر با اکوسیستم، شبکه‌سازی و معرفی خود استفاده کنند.

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد ۹ ژانویه می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف از صفحه ایوند این رویداد ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

حامیان عصر تراکنش