عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

گزارش تصویری از نمایشگاه CES 2024

سالی که هوش مصنوعی لاس وگاس را بلعید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نمایشگاه هیجان‌انگیز فناوری‌های مصرفی، CES، این هفته در لاس وگاس برگزار شد. هر سال در ماه ژانویه این ضیافت بزرگ صنعت فناوری در این شهر بیابان نوادا برگزار می‌شود و تولیدکنندگان فناوری، خرده‌فروش‌ها، توزیع‌کنندگان، اهالی رسانه، طرفداران گجت‌ها و افراد کنجکاو را به خود جذب می‌کند. مرکز همایش لاس وگاس، سالن‌های نمایشگاهی هتل‌ها، باشگاه‌های شبانه، رستوران‌ها و مراکز رویداد پر از صفحه‌های نمایش سخنگو، خودروهای خودران، خودروهای پرنده، بلندگوهای خودتنظیم‌شونده و لوازم خانگی متکی به چت‌جی‌پی‌تی برای خانه‌های هوشمند بودند. به واقع امسال سالی است که هوش مصنوعی همه چیز را بلعیده؛ محصولات قدیمی با تزریق هوش ماشینی جان تازه‌ای گرفته‌اند و محصولات جدید هم عرضه شده‌اند تا به افراد کمک کنند با این ابزارهای مولد جدید ارتباط برقرار کنند. عکاس وایرد، الکس ولش، با پرسه در سالن‌های CES 2024 بخش‌هایی از این انقلاب فناوری مصرفی را در اوج تب‌وتاب ثبت کرده است که در ادامه این تصاویر را مشاهده می‌کنید.

لمس و حرکت

شرکت‌کنندگان از نمایش فناوری نیمه‌هادی خودرویی شرکت TCL بازدید می‌کنند. واحد CSOT این شرکت نمایشگرهای لمسی داخل خودرو و کنترلرهای هوشمند برای راننده‌ها و سرنشینان می‌سازد.

بلیت بخرید و سوار شوید

کمربندها را ببندید، به متاورس وارد شوید و از احساسات و هیجان‌های جدید لذت ببرید.

درایومن سونی

خودروی افیلا (Afeela) از سونی (که سال گذشته برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و امسال همچنان نمونه آزمایشی بود) در صحن نمایشگاه CES 2024 توجهات زیادی را به خود جلب کرد. افیلا پر از حسگرهای فضایی، نمایشگرهای لمسی برای همه سرنشینان و سخت‌افزارهای پیشرفته دیگر است. البته فناوری کمک‌راننده و دستیار هوش مصنوعی مکالمه‌ای هم در آن تعبیه شده است.

صندلی لم‌دادنی

فرصت‌های زیادی برای استراحت و آرامش وجود داشت.

چای بوبای رباتیک

آدام، باریستای رباتیک Richtech، لاته جو دوسر یخی برای شما آماده کرده است. آدام همچنین می‌تواند نوشیدنی‌های ترکیبی درست و چای بوبا دم کند.

دستی بر آتش

شرکت‌کنندگان در غرفه زیمنس نمایش دست رباتیک را تماشا می‌کنند. استارتاپ Unlimited Tomorrow از فناوری مدل‌سازی دیجیتال زیمنس برای چاپ سه‌بعدی اندام مصنوعی مفصل‌بندی‌شده برای افرادی استفاده می‌کند که به این اعضا نیاز دارند.

ماساژ رباتیک

غرفه‌هایی مثل Bodyfriend که جدیدترین صندلی‌های ماساژ را به نمایش می‌گذارند همیشه محبوب‌اند.

نورپیشگی

CES بهشت تولید محتواست.

چشم‌های جهان‌بین

تصاویر روی نمایشگرها انواع زیاد و متفاوتی از اطلاعات بصری و فضایی را نشان می‌دهند که حسگرهای روی سقف خودرو می‌بینند.

توجه ویژه به خودروها

صنعت خودرو حضور بسیار چشمگیری در CES 2024 داشت. همه خودروهای در معرض نمایش جمعیت‌های زیادی را جذب کردند و بسیاری از آن‌ها قابلیت‌های هوش مصنوعی داشتند. یکی از روندهای پرتکرار نمایشگاه امسال اضافه کردن قابلیت چت‌جی‌پی‌تی و سایر انواع جدید فناوری‌های مکالمه‌ای به خودروها بود. کنترل‌های صوتی یک دهه است که در خودروها وجود دارند و ابزارهای چت‌جی‌پی‌تی بدون شک تکامل خواهند یافت، اما فعلا توانایی‌های‌شان محدود به کارهای ساده‌ای مثل راهبری با جی‌پی‌اس، جست‌وجو در اینترنت، تماس تلفنی و تغییر تنظیمات محیطی است.

منبع وایرد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حامیان عصر تراکنش