عصر تراکنش
رسانه مدیران فناوری‌های مالی ایران

معرفی ۱۵تن از مدیران عامل صرافی‌های رمزارزی کشور

معماران یک عمارت تازه‌تأسیس

زمان مطالعه: 8 دقیقه

عصر تراکنش ۶۹ / در سال‌هایی که صرافی‌های رمزارز خارجی حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کردند و فضای سرمایه‌گذاری برای افراد در داخل ایران دشوار بود، صرافی‌های رمزارز ایرانی شروع به شکل‌گیری کردند. تقریباً می‌توان گفت عمده صرافی‌های رمزارز ایرانی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ شروع کرده‌اند و اکنون یکی از مهم‌ترین بخش‌های اکوسیستم دارایی دیجیتال کشور هستند که در سال‌های گذشته منشاء بسیاری از تحولات در حوزه رمزارز در کشور نیز بوده‌اند. تمامی این صرافی‌ها سعی می‌کنند از بیشتر رمزارزهای معروف و مطرح پشتیبانی کنند و تقریباً تمامی آنها برای سهولت دسترسی کاربرا‌ن‌شان، دارای نسخه وب، اندروید و آی‌اواس هستند و اکنون کاربران ایرانی با وجود این صرافی‌های رمزارز می‌توانند به‌راحتی معاملات خود را در این حوزه انجام دهند. در بخش «مدیران» این شماره از عصر تراکنش بر آن شدیم مدیران عامل ۱۵ صرافی رمزارز کشور را معرفی کنیم تا با مدیران این شرکت‌ها بیشتر آشنا شوید؛ افرادی که توانستند دسترسی کاربران ایرانی را به خریدوفروش و سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها تسهیل کنند.

سعید عبادتی، مدیرعامل اکسبیتو

سعید عبادتی، مدیرعامل صرافی اکسبیتو متولد ۱۳۶۶ است و دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر نرم‌افزار از دانشگاه علم و فرهنگ و کارشناسی ارشد مدیریت مالی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او از سال ۱۳۸۸ فعال بازارهای مالی بوده و از سال ۱۳۹۲ نیز در بازار رمزارز فعال بوده است. از جمله سوابق کاری عبادتی می‌توان به Network Specialist شرکت ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، توسعه‌دهنده و Network Admin شرکت دیتا ارقام و Network Specialist شرکت پارس دیتا اشاره کرد.

بابک مقدم، مدیرعامل اکسکوینو

بابک مقدم، مدیرعامل صرافی اکسکوینو متولد ١٣۵٩ و دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی در دانشگاه آزاد تهران مرکز است. از جمله تجربیات کاری مقدم قبل از راه‌اندازی اکسکوینو می‌توان به هم‌بنیان‌گذاری و مدیرعاملی شرکت Pelak.com، دایرکتور توسعه کسب‌وکار شرکت دیجی‌کالا، مدیر منطقه‌ای رنو خاورمیانه در دوبی، مدیر محصول شرکت رنوپارس و سرپرست بازاریابی و فروش شرکت پارس‌خودرو اشاره کرد.

زهیر سیفعلی، مدیرعامل اکسیر

زهیر سیفعلی، مدیرعامل صرافی اکسیر فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک است. از جمله سوابق کاری سیفعلی می‌توان به معاون بازرگانی شرکت تجهیزات پزشکی، ناظر فنی اداره تجهیزات پزشکی، مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی و عضو هیئت‌مدیره شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی اشاره کرد. زهیر سیفعلی همکاری خود را با اکسیر از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و از مردادماه ۱۴۰۱ نیز در سمت مدیرعاملی اکسیر فعالیت می‌کند.

رضا شوهانی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار آبان‌تتر

رضا شوهانی، مدیرعامل آبان‌تتر متولد 1366 در خوزستان، شوش است. او تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌ترتیب در مهندسی شیمی دانشگاه اراک و MBA دانشگاه شریف طی کرد. شوهانی، پس از فارغ‌التحصیلی مدتی به مدیریت سرمایه از طریق سبدهای سرمایه‌گذاری پرداخت، اما علاقه او به تأمین سرمایه برای ایده‌های بزرگ و خلاقانه او را به سمت ونچر کپیتال‌ها کشاند؛ همان جایی که لزوم تجربه کارآفرینی برای خود را درک کرد و تصمیم گرفت به کارآفرینی روی آورد. برخی از تجربه‌های او در زمینه استارتاپ عبارت‌اند از: «هیدروپاک آریا»، «سپهرداد» و «ادپلی». علاقه رضا شوهانی به دانستن اینکه آینده جهان چگونه خواهد بود، مسیر مطالعات او را روشن می‌کرد و در همین مسیر، با جهان رمزارز آشنا شد و کم‌کم ایده فراهم‌کردن فضایی در ایران که در آن افراد بتوانند به این بازار جهانی دسترسی داشته باشند، در ذهن او درخشیدن گرفت؛ فضایی که آبان‌تتر نام گرفت.

امیرحسین مردانی، مدیرعامل بیت‌پین

امیرحسین مردانی متولد 1372 است. او دوران دانشجویی خود را با ورود به رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه گیلان آغاز کرد و پس از آن کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران به پایان رساند. همچنین با کسب رتبه یک دکتری تخصصی در رشته آی‌تی دانشگاه تربیت‌مدرس فارغ‌التحصیل شد. مردانی در حین تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی در شرکت‌هایی همچون هلدینگ پتسا و حصین همراه مدیر مارکتینگ بوده و هم‌اکنون مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار بیت‌پین است.

بنیامین عباسی، مدیرعامل بیتمکس

بنیامین عباسی هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل بیتمکس متولد 1364 و فارغ‌التحصیل رشته صنایع تکنولوژی صنعتی مقطع کارشناسی از دانشگاه آزاد واحد تهران است. بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی بیتمکس از سال 1400 تاکنون، مدیرعامل و مدیر فنی صرافی سیتکس از سال 1398 تا 1399، مدیر پروژه فناوری اطلاعات پرداخت‌یار جیبیت از سال 1395 تا 1398، هماهنگ‌کننده ارشد پروژه بانک کارآفرین از سال 1392 تا 1394، هماهنگ‌کننده ارشد پروژه پارس‌آنلاین از سال 1391 تا 1392 و هماهنگ‌کننده پروژه  IKCO از سال 1386 تا 1390 از جمله سوابق کاری عباسی هستند. از سوابق صنفی بنیامین عباسی نیز می‌توان به عضو فعال انجمن بلاکچین ایران، عضو اتاق بازرگانی استان تهران، عضو ارشد بنیاد علمی سور و نایب‌رئیس کمیسیون رمزارز انجمن فین‌تک اشاره کرد.

رضا مسعودی‌فر، مدیرعامل تترلند

رضا مسعودی‌فر، مدیرعامل تترلند دارای مدرک کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی گرایش بین‌الملل از دانشگاه تهران است و در سوابق کاری مسعودی‌فر طراح و کارشناس محتوای گروه صنعتی بوتان، مؤسس و مدیرعامل فروشگاه ولت نارنجی و مؤسس و مدیرعامل تترلند دیده می‌شود.

محمد حکیمی، مدیرعامل رمزینکس

محمد حکیمی، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال رمزینکس، متولد 1372 و فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف، در مقطع کارشناسی رشته مکانیک و در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مدیریت کسب‌وکار است. حکیمی فعالیت حرفه‌ای خود را در رمزینکس از سال 1397 آغاز کرد و قبل از این تاریخ، در تشکیل چندین استارتاپ، از جملهmadreseh.org ، صندوق قرض‌الحسنه شریفا در دانشگاه شریف و باشگاه پزشکان شرکت داشت. او همچنین از اعضای اجرایی المپیاد هندسه ایران بوده است. از سوابق کاری دیگر او می‌توان به تأسیس شرکت تدبیر و توسعه شفق (آیکواد) اشاره کرد که حکیمی از هم‌بنیان‌گذاران این شرکت است؛ این شرکت پیش از رمزینکس تأسیس شد.

احسان مطلبی، مدیرعامل سرمایکس

احسان مطلبی، مدیرعامل صرافی رمزارز سرمایکس متولد ۱۳۶۲ است و دارای تحصیلات کارشناسی آی‌تی از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب و MBA از دانشگاه تهران است. مؤسس و مدیرعامل شرکت چیتاسافت، مؤسس سامانه پیامکی ابَرپیامک (AbarPayamak)، عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، مؤسس و مدیرعامل ارزجو (پلتفرم ارز دیجیتال) و مؤسس و مدیرعامل سرمایکس از جمله سوابق کاری مطلبی هستند.

حسین منتظر، مدیرعامل کوین‌نیک

حسین منتظر متولد 1366 و فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه عمران و توسعه همدان است و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد تهران است. منتظر از سال 1389 و پس از پایان دوران خدمت سربازی وارد صنعت بیمه شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی بیمه در پژوهشکده عالی بیمه و قبولی در آزمون بیمه مرکزی، حدود چهار سال تجربیاتی به‌عنوان مدیر فروش و بازاریابی، عضویت در هیئت‌مدیره و مدیرعاملی شرکت خدمات بیمه‌ای ندای آرامش به‌عنوان نماینده حقوقی بیمه ایران کسب کرد. پس از خروج از هیئت‌مدیره‌ آن شرکت و اخذ نمایندگی حقیقی شرکت بیمه‌ کارآفرین به مدت یک سال دیگر در حوزه‌ بیمه مشغول به فعالیت بود. سپس از سال 1394 حدود دو سال به‌عنوان سرپرست تیم فروش مجموعه‌ پیمنت 24 و بعد از آن نیز تاکنون به‌عنوان مدیر فروش مجموعه نیک‌پرداخت، عضو هیئت‌مدیره‌ هلدینگ نیک‌اندیش و مدیرعامل مجموعه کوین‌نیک مشغول به فعالیت است.

جمشید عباسپور، مدیرعامل کوینینو

جمشید عباسپور، مدیرعامل کوینینو دانش‌آموخته رشته مهندسی عمران در دانشگاه آزاد تبریز است. او سال ۱۳۸۷ مقطع کارشناسی خود را به پایان رساند و دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته آی‌تی آغاز کرد، اما پس از مدتی از دانشگاه انصراف داد و وارد بازار کار شد. عباسپور بر خلاف رشته تحصیلی‌اش همیشه به حوزه نرم‌افزار علاقه‌مند بود و پیش از ورود به دانشگاه در شرکت نرم‌افزاری مشغول به کار بود و پس از اتمام دانشگاه چندین فعالیت‌ استارتاپی در این حوزه انجام داد. عباسپور دارای تجربه کاری ۱۵ساله در زمینه آی‌تی و نرم‌افزار است و دارای تجربه مدیریتی در چند شرکت بزرگ داخلی و خارجی همچون راکت اینترنت، بامیلو، مارکوپولو و همکاری با تیم‌های خارجی است. همچنین او هم‌بنیان‌گذار و مؤسس استارتاپ استودیو اینوتک نیز هست.

محمد قاسمی، مدیرعامل مزدکس

محمد قاسمی، مدیرعامل مزدکس متولد 1356 و دارای مدرک کارشناسی ریاضیات کاربردی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناسی ارشد MBA برندینگ آکادمی برند ایران است. از جمله سوابق کاری قاسمی می‌توان به ایده‌پرداز و مجری طرح خریدوفروش اینترنتی سهام در بورس شرکت تدبیرپرداز، قائم‌مقام، مدیر فنی و عضو هیئت‌مدیره شرکت تدبیرپرداز، ایده‌پرداز و مجری طرح معاملات برخط در بورس شرکت تدبیرپرداز، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت فناوری آسا، مؤسس و مدیرعامل شرکت توسعه فناوری سوشیانت، ایده‌پرداز و مجری طرح اولین سامانه بازارگردانی الگوریتمی در بازار سرمایه شرکت توسعه فناوری سوشیانت، عضو هیئت‌مدیره شرکت تحلیلگر امید، رئیس هیئت‌مدیره شتاب‌دهنده فارابی و قائم‌مقام و عضو هیئت‌مدیره کارگزاری فارابی اشاره کرد.

امیرحسین راد، مدیرعامل نوبیتکس

امیرحسین راد، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل نوبیتکس متولد 24 اسفند 1364 در شهر قزوین است. او دارای کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی گرایش ایمنی فرایندها از دانشگاه شریف است. او گرچه در رشته دانشگاهی مهندسی شیمی تحصیل کرده، اما از دوران نوجوانی به کامپیوتر و برنامه‌نویسی علاقه‌مند بوده، به همین دلیل از آغاز دوره دبیرستان، یادگیری برنامه‌نویسی را شروع کرده است. راد همزمان با تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شریف، در دوره‌های مارکتینگ و کارآفرینی این دانشگاه شرکت کرد. پس از پایان دوره کارشناسی، همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، از سال 1389 تا 1396 به‌عنوان مشاور مهندسی شیمی در بخش ایمنی فرایندها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به کار بوده است. همچنین با توجه به علاقه‌اش به بازارهای مالی، به‌طور شخصی وارد بورس و بازار رمزارزها شد. ورود به بازار رمزارزها در سال 1395، باعث شکل‌گیری ایده پلتفرم تبادل رمزارز در ایران شد. این ایده در سال 1396 به تأسیس نوبیتکس انجامید.

صالح خواجه دلویی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره هیتوبیت

صالح خواجه دلویی، مدیرعامل هیتوبیت متولد 1369 و دانش‌آموخته کارشناسی فیزیک هسته‌ای-جامد دانشگاه شهید بهشتی تهران وMBA  گرایش بازاریابی دانشگاه تهران است. از جمله سوابق کاری خواجه دلویی می‌توان به مدیر بازاریابی محصول و مدیر محصول گروه شرکت‌های تجارت الکترونیک اول، مدیر بازاریابی راهکار هوشمند پیام‌گستر، مؤسس و راهبر مجموعه حانیسا (خرده‌فروشی حوزه کودک)، مدیر توسعه بازار گروه مشاوره مدیریت پدیدار، معاون بازاریابی و فروش کانون تبلیغاتی ایران نوین، معاون توسعه بازار و کسب‌وکار و مدیر بازاریابی و دستیار اجرایی مدیرعامل آریاهمراه سامانه اشاره کرد. علاوه بر این، او منتور، داور مسابقات و ارزیاب طرح‌های کسب‌وکار شتاب‌دهنده دیموند (دانشگاه تهران) و شتاب‌دهنده دانشگاه شریف و مدیر فناوری اطلاعات گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه سپهر نیز بوده است.

احسان مهدی‌زاده، مدیرعامل اجرایی والکس

احسان مهدی‌زاده، مدیرعامل اجرایی والکس متولد ۱۳۶۴ است و دارای مدرک کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه تورورگاتا، ایتالیا و دکترای مدیریت از دانشگاه رم، ایتالیاست. او از سال ۱۴۰۰ تاکنون مدیرعامل اجرایی والکس است. از جمله سوابق کاری مهدی‌زاده می‌توان به مدیر ارشد مارکتینگ شرکت سان‌استار از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، مدیر مارکتینگ شرکت دنون (دنت) از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ومدیر کتگوری برند شرکت کاله از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حامیان عصر تراکنش